Fájdalom a kézízületben edzés közben

Két dolog biztos: kellemetlen érzés és nem csak kezdő futók, de versenysportolók is gyakran szenvednek tőle. Arra viszont, hogy mi okozza a futást megkeserítő szúró fájdalmat, számos magyarázat létezik.

Vajon elég, ha a légzéstechnikáján vagy a táplálkozási szokásain változtat? Rejtélyes fájdalom Egyes szakértők szerint futás közben a lábak alulról, az ütemes légvétel pedig fájdalom a kézízületben edzés közben gyakorol nagy nyomást a rekeszizomra, elzárva ezzel a vér és az oxigén áramlását az izomzatba — nyilatkozta Janet Hamilton, az atlantai Running Strong sportfiziológusa és futóedzője a  Women's Health  magazinnak.

Mások szerint a belső szerveinket, különösen a májat tartó szalagoknak — amik a tüdő alatt és a hasüreg fölött lévő rekeszizomhoz is kapcsolódnak — a futómozgás és a légzés általi rángása és megnyúlása okolható a fájdalomért.

  1. Márpedig traumás sérülések, például csont törések, izom és szalag sérülések a kézen is előfordulhatnak.
  2. Ízületi fájdalom Izületi fájdalmak — ha fájdalmas a mozgás Az ízületi fájdalmak a mindennapi életet keserítik meg, hiszen korlátoznak a mozgásban, a mindennapi teendők elvégzésben, a közösségi tevékenységekbe, sportolásban.
  3. Segítünk kitalálni, mi lehet az oka!
  4. Paciensek részére Akupunktúra Mikor egy embert megismerek, először alaposan kikérdezem.

A futók általában minden második vagy negyedik lépésre fújják ki a levegőt és a legtöbb embernek ilyenkor a bal lába érinti a talajt. Azoknak azonban, akiknek kilégzéskor fájdalom a kézízületben edzés közben jobb lába éri a földet, nagyobb valószínűséggel kezd szúrni az oldala. Ilyenkor a hasüreg jobb oldalán, a rekeszizom alatt elhelyezkedő májat a szokásosnál nagyobb terhelés éri: miközben a máj ereszkedik, a kilégzés miatt a rekeszizom megemelkedik.

Teljesítmény-optimalizálás

Feltételezhető, hogy ez az ismétlődő nyúlás okoz görcsöket - olvasható egy újabb teória a  Fájdalom a kézízületben edzés közben. A teljesítményt is befolyásoló kellemetlen tünet nincs összefüggésben a sportolók nemével vagy testtömeg-indexével, azt viszont megfigyelték, hogy az idősebb korosztály körében kevésbé gyakori probléma.

Ízületek erősítése, ízületi fájdalmak kezelése

Tranziens abdominális fájdalom Sportolás közben jelentkező, átmeneti hastáji tünet. Hirtelen jelentkezik a bordák alatt és a gyomor fölött, általában jobb oldalon, de éppúgy lehet a bal oldalon is, vagy kiterjedhet nagyobb területre. Okozhatja a megfelelő bemelegítés hiánya, az eszetlen terhelés, a túl gyors tempójú kezdés, a helytelen légvétel, vagy a túl sok folyadék, illetve táplálék fogyasztása edzés előtt" - mondja Fájdalom a kézízületben edzés közben Sarolta tájfutó világbajnok, mesteredző.

kabardinka ízületi kezelés legjobb receptek ízületi fájdalmakhoz

Mivel mindenkinek más és más a kapacitása, ki kell kísérleteznünk, hogy mennyit ehetünk és ihatunk kezdés előtt, mi a számunkra helyes ritmus és légzéstechnika, illetve oda kell figyelnünk arra is, hogy a rendszeres edzés során minőségileg és mennyiségileg is csak fokozatosan terhelhetjük magunkat" - figyelmeztet Monspart Fájdalom a kézízületben edzés közben.

Hogyan enyhíthető? Bármi is áll a háttérben, a kiszámíthatatlan alhasi fájdalom könnyen elveheti a kezdő futók kedvét az edzéstől. Janet Hamilton futóedző a panaszok enyhítésére és megelőzésére egy négy lépésből álló módszert dolgozott ki: Vegyen vissza a tempóból.

A kezdő futók gyakrabban szembesülnek a szúró érzéssel, mivel rögtön túlságosan megerőltető kihívásokat keresnek, az ajánlottnál nagyobb távokat vagy gyorsabb iramban futnak.

Ezért szúr az oldala futás közben

Pedig időt kellene adni maguknak ahhoz, hogy megalapozzák az erőnlétüket. Edzés során érdemes a problémás terület erősítésére, az alhasi izmok megdolgoztatására is figyelmet fordítani.

hogyan lehet legyőzni a bokaízület ízületi gyulladását súlyos boka fájdalomkezelés

Gyakori kérdés ilyenkor az is, hogy mikor és mit fogyasztottunk edzés előtt. Ha a szervezet még mindig emészt, kevesebb vér jut a rekeszizomhoz, ami szintén alhasi fájdalomhoz vezethet futás közben.

Kéztorna, kéz sérülés utáni rehabilitáció

Egyes kutatások szerint cukros italok és gyümölcslevek hatására is jelentkezhet a kellemetlen érzés, éppen ezért amikor Janet Hamilton futói a megszokottnál több glükóztartalmú energiaital beviteléről számolnak be, a szakértő vízzel higítja ezeket a termékeket.

A légzéstechnika javítása. Ez a legbonyolultabb - állítja Hamilton - ugyanis a legtöbb futó hajlamos a szimmetrikus légzést követni: minden egyes be- és kilégzés alatt egyenletesen ugyanannyit lépünk, a be- és kilégzés indításakor pedig mindig ugyanaz a láb érinti a talajt, ami az izmok túlterheléséhez vezethet. Ehelyett érdemes a vagy légzési mintát gyakorolni: 3-ra belégzés és 2-re kilégzés vagy fordítva.

fájdalom a sarkában és a lábak ízületeiben

Sok múlik a levegővételen fájdalom a kézízületben edzés közben lélegzés esetén hamarabb kifulladhatunk, ezért fontos, hogy a levegővétel legyen összhangban a futólépések ritmusával. Ez azt jelenti, hogy azonos lépésszám tartozik a levegő belégzéséhez, és ugyanannyi a kilégzéshez.

Orvos válaszol - Tegye fel Ön is kérdését!

Lassabb tempó esetén ez lehet vagy lépés, nagyobb sebességnél akár lépés is. A futás közben fájdalom a kézízületben edzés közben szúró fájdalom gyakran abból adódik, hogy a futó igyekszik nagy mennyiségű levegőt jó hosszan beszívni, majd gyorsan 'kiköpi' az elhasznált levegőt, ami nincs összhangban a futólépések ritmusával. Lehet, hogy egyes tankönyvek nem ezt írják, de a több mint harminc éves tapasztalatom szerint - a futókkal és 'oldalszúrásaikkal' - helyes az a ritmus, ha ugyanannyi ideig, azaz azonos lépésszám alatt vesszük be, majd fújjuk ki a levegőt".

De ahogy sok más tényező, ez is egyénfüggő - mondja Monspart Sarolta. Csak a sprinterek futnak térd meniszkusz degeneráció kezelése szájjal.

A lassabb tempójú és hosszabb távú téli alapozó futások során kiválóan lehet a légzéstechnikát gyakorolni" - fűzi hozzá a mesteredző.

Ízületi fájdalom

A légzés ritmusa A futás egy ciklikus mozgás, ami ismétlődő mozdulatsorból támasztásos fázis, repülő fázis áll fájdalom a kézízületben edzés közben vagyis a jobb lábat tesszük a bal után és ezt a mozgást segítjük a karok munkájával - így a légvétel is ritmusossá válik. Lassú tempónál jellemzőbb a 3 vagy 4 lépésig tartó beszívás majd ugyanennyi ideig tartó kifújás. A ritmus egyénileg alakul ki: ahogy növeljük a tempót, úgy válik egyre szaporábbá a légzés.

A lényeg a mély és ritmusos légzés - írja a  Mindent a futásról nőknek  blog szerzője, Németh Györgyi. Személyes tapasztalatom szerint, ha valakinek szúr az oldala, a tempó csökkentése mindig segít. Ez is a légzés ritmusának változásával jár és rövid idő múlva megszűnik a kellemetlen érzet.

További a témáról