Fájdalomcsillapítók edzések után izomlázra? Lehet, hogy az egészséged és a formád kockáztatod!

Fájdalomcsillapítók edzések után izomlázra? Lehet, hogy az egészséged és a formád kockáztatod!

írta Admin ekkor: 2018-06-08 in hidrogél tapasz

A futás egy komplex mozgásforma, ami számtalan kedvező hatásának hála, ma virágkorát éli: segít átmozgatni, fejleszteni az izmokat, növeli az erek rugalmasságát, kedvező hatással van szívünkre és keringésünkre, anyagcserénkre, átvitten lassíthatja az öregedés folyamatait is. A követők száma a kezdők körében népszerű típushibák előfordulását is növeli, amelyeknél előkelő helyen áll a túledzés és a pihenőnapok hiánya. Ezek együtt komoly izomfájdalmakhoz, gyulladásokhoz, végül a teljesítmény romlásához vezethetnek. A helyzeten csak ront, hogy sok kezdő futó mindezt fájdalomcsillapítókkal szeretné orvosolni. Pedig, a fájdalom olyan jelzése a testünknek, amit figyelembe kell venni. Természetesen vannak olyan kevésbé drasztikus készítmények, mint ICY Menthol tapaszunk, amelyek bár enyhítik a kellemetlen tüneteket, nem csapják be a testedet, hiszen eredményességük csak addig terjed, amíg az természetes úton lehetséges. Hogy miként működik ez a hidrogél tapaszunk, mitől hatásos a húzódások, izomláz vagy más sérülések kezelésében, mitől könnyíti meg az edzéseidet, napjaidat futóként, erről mesélünk a mostani írásban.

Kezdjük a problémák gyökerénél – mi is az az izomláz?

Az izomfájdalmakról vélhetően teljesen mást gondolnak azok, akik rendszeresen mozognak és azok, akik már a futócipő és a salakpálya gondolatától is irtóznak. Utóbbiak minél gyorsabban és gyökerestől szabadulnának meg minden fájdalomtól, míg az előbbiek jobb esetben a mozgás velejárójának tartják az izmok kifáradását. Ugyan az izomláz – ami a legújabb teóriák szerint igazából nem más, mint a megterhelés miatt az izomszövetben fellépő mikro-repedések és a velük járó gyulladás – nem kellemes, de fontos üzenetet közvetít. Jelzi, ha elérted a teljesítőképességed határait, kijelöli, hogy a kondíciódnak megfelelően hol van épp az „eddig és ne tovább”. Ahhoz, hogy minél kevesebbszer, és lehetőleg ne komolyabb tünetek társaságában jelentkezzen ez a fájdalom, érdemes fokozatosan fejleszteni az izmokat, illetve adott időközönként pihenőnapokkal időt adni azoknak a regenerálódásra. Ez a terhelés-pihentetés páros ugyanis az, ami az igazi fejlődés motorja, szemben azzal a kezdők között népszerű típushibával, miszerint „minden nap ki kell hajtani magunkból a maximumot”. A pihentetésen túl van néhány praktika, amivel elviselhetőbbé tehetjük a fájdalmat, gyorsíthatjuk szervezetünk talpra állását, de ezek között biztosan nem szerepel a folyamatos terhelés vagy a fájdalomcsillapítók használata.

Miért ne fájdalomcsillapítóval kezeld az izomlázat?

Mert mesterséges hatóanyagai becsapják a tested, elhitetik, hogy már nem áll fenn az a sérülés, amire a fájdalom figyelmeztet. A meggondolatlan túlerőltetés pedig csak rontani fog a helyzeten. Ha szájon át veszed be őket, irritálhatják a gyomrot, míg a hatékony gélek aktív hatóanyaga sokaknál okozhat allergiás reakciót, ráadásul szív-, vese-, máj-, gyomorbetegségek esetén nem is javasolják a használatát.

Mit tegyél, ha mégis szeretnél minél gyorsabban megszabadulni a folyamatos, tompa, sajgó fájdalomtól?

A bevált recept szerint vagy pihenteted az izmot 24-72 órát, vagy gyorsíthatod a folyamatot az izmok vérkeringésének javításával. Ez lehet egy masszázs, szauna vagy épp újabb, könnyebb átmozgatása a problémás területnek. Mindegy melyiket választod, az ICY Menthol hidrogél tapaszunk mindkettő során aranyat érhet. A pihentetés során segít az izomláz tompa, állandó fájdalomérzetét, valamint a duzzadást csökkenteni, amihez az innovatív központi magból (ez a hidrogél mátrix, ami egyfajta zselés rétegben tárolja a vizet) párolgó víz hűtő erejére, illetve a mentol erős frissítő-hűsítő és fájdalomcsillapító hatására épít. Olyan, akár egy előzetes fagyasztás nélkül működő jeges borogatás, amiből megtartottunk minden enyhülést hozó pozitívumot és kivettünk minden kellemetlenséget.

Mire gondolunk?

Rásimítod a fájdalmas területre, így nem kell tartogatni, nem mozdul el, nem olvad, nem csöpög ki belőle sehová semmilyen folyadék. Ha az átmozgatásra szavazol, akkor pedig sokkal könnyebb a teendőd, ha előzetesen, amennyire lehet, kiiktatod a kellemetlen tüneteket a lábadból, karodból, derekadból, ahol épp a probléma fennáll. A hirogél tapaszban nincs semmilyen mesterséges vegyület, agresszív hatóanyag, így biztonságosan, kedved szerint ismételheted a használatát. Egy tapasz akár 8 órán is hat, így ha este, lefekvéskor felteszed, reggelre érezhető lesz a jótékony hatása. Ebből a szempontból eredményesebb, mint a krémek és gélek, amik biztosan lekopnak a bőrfelületről mielőtt a hatóanyagai mind felszívódnának, a tapasz viszont a helyén marad. A mentol frissítő, fertőtlenítő, fájdalomcsillapító hatása pedig biztos segítség lesz az ilyen bajok estében.

Nemcsak a pályán számíthatsz rá!

Bár edzés után is elemükben vannak, ICY tapaszok hűsítő, jótékony erejét a hétköznapok során is eredményesen alkalmazhatod izomhúzódások, rándulások esetén, ha egy óvatlan mozdulat vagy túlerőltetés miatt elér a baj. Használatuk ugyanúgy zajlik: a tapaszt rásimítod az érzékeny területre, így azok akár egész éjszaka hűsítenek, csökkentik a fájdalomérzetet.

U.i.: A tapaszokat nyugodtan méretre vághatod, így praktikusan eloszthatod több kisebb, érintett területre is. Egyetlen fontos dolog: nagyon apróra ne vágd, hiszen úgy már nem érvényesülhet a jótékony hatás.

Tetszett, amit olvastál?

Tudj meg többet ICY Menthol sporttapaszunkról!

Tudj meg többet!

Szólj hozzá!

Your email address will not be published. Required fields are marked *